Závodní den v Kolíně – třetí závod

06.01.2015 12:38

V sobotu 3. ledna jsme zavítali na dosud nenavštívenou dráhu, do sportovní haly SOŠ stavební v Kolíně. Jednalo se o třetí závod seriálu pořádaného Martinem Kořínkem. Závody jsou zajímavé tím, že na jedné dráze se jedou (po nezbytné přestavbě) kategorie on-road i off-road.

Do Kolína je poměrně daleko, a tak jsme z domova vyráželi o půl šesté. Radek, Zdeněk a já, v Hradci jsme ještě přibrali Martina. Do haly jsme dorazili po sedmé hodině, pozdravili jsme známé i neznámé závodníky a postavili depo. V prostorné hale bylo i přes slušnou účast dost místa, příjemně teplo, bufet v dosahu, paráda. Přihlásili jsme se do závodu. Martin Kořínek dodržel slib polovičního startovného pro vzdálené účastníky. Do deváté hodiny probíhal v pětiminutových intervalech organizovaný volný trénink. Pak následovala rozprava a o půl desáté ostrý start do tří kol pětiminutových kvalifikací. Bylo ustanoveno 11 kvalifikačních skupin. 4 off-road: Short-Course, 2 WD, a dvě skupiny 4 WD. 7 skupin on-road: Formule, Kadeti, 3 skupiny Limited (Stock, Hobby) a 2 skupiny Open.

Radek jezdil jako obvykle Formule, tentokrát poprvé s dárkem od Ježíška – novým vozem Xray X1. Zdeněk jel v kategorii Limited, Martin kombinoval Buggy 4 WD a Limited a já jel Formule a Limited. Radek sice celý den ladil a učil nové auto jezdit, ale nakonec dosáhl skvělého výsledku, celkově třetí místo mezi Formulemi. Zdeněk s Martinem jezdili vcelku bez problémů. V kategorii Limited jsme se kvalifikovali všichni do finále C. Já jsem si to v obou kategoriích „užil“. Začalo to při tréninku zničeným servosaverem ve Formuli. Pak jsem vyčistil a seřídil diferenciál a jízda předčasně skončila zničeným ozubením na hlavním převodu. Znovu jsem složil nový diferenciál a opět předčasně skončil, protože se diferenciál za jízdy povolil. Do posledního finále už jsem vůbec nenastoupil. V kategorii Limited jsem měl ve třetí rozjížďce potíže s rozjetím modelu po kolizi. A začalo další trápení. Postupně jsem vyměnil senzorový kabel, pak celý motor, znovu připároval přijímač, obnovil nastavení regulátoru a vše marné. Konečná diagnóza? Zničený regulátor.

Závod skončil o půl sedmé. Dojmy? Vcelku dobré. Museli jsme si zvyknout na nekompromisní sled jízd řízený automatem. Například: Začíná odpočítávání posledních vteřin před startem, opravuje se dráha. V poslední vteřině opraváři ustupují z dráhy a následuje start, bez jediného slova vysvětlení, upozornění apod. Chyběl nám jakýkoliv dohled nad čistotou jízdy – Fair Play, a někdy to bylo opravdu divoké. Zjistili jsme, že buggyny i cesťáky mohou jezdit na jedné trati i když koberec extrémně trpí.

Po dojezdu poslední jízdy následovalo vyhlášení výsledků a ocenění vítězů. Celkové výsledky jsou na www.myrcm.ch v sekci "archiv závodů". Po deváté hodině jsme dorazili v pořádku domů.

V blízké budoucnosti nás čeká na domácí dráze v Habrové zahájení čtvrtého ročníku SPEED Challenge 2015. První závod startuje v sobotu 17. ledna – přijďte se podívat.

 

Míra Matějus st. , Modelklub RK

Zpět

Vyhledávání

© 2010 Všechna práva vyhrazena.

Vytvořeno službou Webnode